Έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας για μέσα μεταφοράς.Τι ισχύει για ανέργους και ΑμεΑ

Διαβάστε αναλυτικά τα βήματα της διαδικασίας για την έκδοσή τους.

Πολλά είναι τα «αγκάθια» που καλούνται να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), με το κυριότερο να είναι οι κάρτες «ελευθέρας» 250.000 δικαιούχων που ανήκουν σε τρεις κατηγορίες: Άνεργοι, ΑμεΑ και εργαζόμενοι-υπάλληλοι των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων.
Ο κ. Μαυραγάνης δήλωσε στον ΑΝΤ1 ότι οι προθεσμίες δεν αφορούν ΑΜΕΑ και φοιτητές οι οποίοι θα εξακολουθούν προς το παρόν να μπαίνουν στα ΜΜΜ από ειδική θύρα.
Εξετάζεται επίσης το ενδεχόμενο όσοι έχουν απόθεμα σημερινών χάρτινων εισιτηρίων να μπορούν να τα ανταλλάξουν με ηλεκτρονικά.
Πάντως, από την 1η Νοεμβρίου θα σταματήσει η έκδοση χάρτιων εισιτηρίων.
Συνεχίζονται αμείωτες οι ουρές των πολιτών στα εκδοτήρια εισιτηρίων των σταθμών του Μετρό
Μεγάλες εξακολουθούν να είναι οι ουρές στους σταθμούς του μετρό για την έκδοση των προσωποποιημένων καρτών απεριορίστων διαδρομών, με τους πολίτες να προσέρχονται για την αντικατάσταση των παλαιών, χωρίς να γνωρίζουν πότε θα εφαρμοστεί επισήμως η νέα διαδικασία.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, «οι μπάρες θα κλείσουν στις αρχές Νοεμβρίου», χωρίς ωστόσο να αναφέρει συγκεκριμένη ημερομηνία.
Άλλωστε, μέχρι τις 5 Νοεμβρίου ισχύει η παράταση για την αλλαγή των χάρτινων καρτών με νέες ηλεκτρονικές ενώ για όλους όσοι επιθυμούν να καταθέσουν με φάκελο τα δικαιολογητικά τους η προθεσμία είναι μέχρι τις 10 του μήνα.
Σπίρτζης: Επαρκής η παράταση που δόθηκε
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης από την πλευρά του, υποστήριξε ότι το χρονικό πλαίσιο της παράτασηςπου δόθηκε είναι επαρκές ενώ σημείωσε πως οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες καταβάλουν μεγάλες προσπάθειες για αυτό.
«Να ζητήσουμε συγνώμη για όσους επιλέγουν να εκδώσουν ηλεκτρονική κάρτα αναμένοντας στα εκδοτήρια των κεντρικών σταθμών. Ακόμη και για αυτούς τους συμπολίτες μας θα είναι ταλαιπωρία για μία και τελευταία φορά» πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης και συμπλήρωσε πως τα οφέλη θα είναι πολλαπλά για όλη την κοινωνία: Για την εξυπηρέτηση όσων μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, για τα εκατομμύρια που χάνονται στα κυκλώματα διακίνησης πλαστών εισιτηρίων, για μια άλλη τιμολογιακή πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες, για περισσότερες και δικαιότερες κοινωνικές παροχές στις αστικές συγκοινωνίες».
Μέσω φακέλου οι κάρτες και για φοιτητές
Η διαδικασία κατάθεσης δικαιολογητικών μέσω φακέλου είναι διαθέσιμη πλέον και για τους φοιτητές, με τις κάρτες να αποστέλλονται στη διεύθυνση που θα δηλώσουν.
Αναλυτικά τα βήματα της διαδικασίας:
Βήμα 1: Προετοιμασία φάκελου μεγέθους Α4 με τα ακόλουθα στοιχεία:
1. Φωτοτυπία της υπάρχουσας μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017).
2. Φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ.
3. Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας.
4. Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr
5. Στη περίπτωση των φοιτητών χρειάζεται προσκόμιση φωτοτυπίας ακαδημαϊκής ταυτότητας σε ισχύ.
Βήμα 2: Αναγραφή στοιχείων επί του φακέλου
Αναγράφονται επί του φακέλου τα ακόλουθα στοιχεία: Όνομα, επώνυμο και διεύθυνση, όπου θα αποσταλεί η προσωποποιημένη κάρτα (οδός, αριθμός, περιοχή, Τ.Κ) μέσω ταχυδρομείου.
Βήμα 3: Ο φάκελος παραδίδεται ανοικτός σε οποιοδήποτε σταθμό των γραμμών 1,2,3 της ΣΤΑΣΥ, χωρίς αναμονή για την έκδοση της κάρτας
Παράδοση του ανοικτού φακέλου (σε όλους τους σταθμούς των γραμμών 1,2 και 3 της ΣΤΑΣΥ, σε προκαθορισμένα σημεία με ειδική σήμανση).
Οι φάκελοι διαχειρίζονται με ασφαλή διαδικασία.











Βήμα 4: Αποστολή του φακέλου στη διεύθυνση επιλογής των επιβατών
Ο φάκελος με την προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα χωρίς κόμιστρο και τα λοιπά στοιχεία, αποστέλλεται ταχυδρομικά στη διεύθυνση που αναγράφεται στο φάκελο.
Βήμα 5: Φόρτιση προσωποποιημένης κάρτας με προϊόντα κομίστρου
Η προσωποποιημένη κάρτα, η οποία αποστέλλεται ταχυδρομικά, δεν είναι φορτισμένη με κόμιστρο.
Οι επιβάτες πηγαίνουν σε οποιοδήποτε «Αυτόματο Μηχάνημα Επαναφόρτισης Καρτών» (ΑΜΕΚ) των γραμμών 1,2 και 3 της ΣΤΑΣΥ και στις στάσεις του Τραμ της ΣΤΑΣΥ ή στα εκδοτήρια της ΟΣΥ ή και στο www.athenacard.gr και φορτίζουν την προσωποποιημένη κάρτα, με όποιο προϊόν επιθυμούν (30 ημερών, εισιτήριο των 1,40 ευρώ, κλπ).
Ανοιχτά όλες τις ημέρες τα εκδοτήρια
Τα εκδοτήρια που λειτουργούν διαρκώς για την παραλαβή φακέλων για τη διευκόλυνση των επιβατών λειτουργούν διαρκώς εκδοτήρια, τα οποία δέχονται φακέλους για την έκδοση προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών ως εξής:
Σύνταγμα (γραφείο Επικοινωνίας Κοινού), 7 ημέρες την εβδομάδα, από 07:00 – 20:00.
Ομόνοια (θυρίδα στα εκδοτήρια) , 7 ημέρες την εβδομάδα, από 07: 00 – 20:00.
Πειραιάς (θυρίδα στα εκδοτήρια), 7 ημέρες την εβδομάδα, από 10:00 – 20:00.
Αττική (σταθμαρχείο), 7 ημέρες την εβδομάδα, από 06:00 – 20:00.
Μοναστηράκι (θυρίδα στα εκδοτήρια), 7 ημέρες την εβδομάδα, από 10:00 – 20:00.
Πανεπιστήμιο (θυρίδα στα εκδοτήρια), 5 ημέρες την εβδομάδα, από 10:00 – 20:00.
Ποια «αγκάθια» παραμένουν
Παράλληλα, πολλά είναι τα «αγκάθια» που καλούνται να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), με το κυριότερο να είναι οι κάρτες «ελευθέρας» 250.000 δικαιούχων που ανήκουν σε τρεις κατηγορίες: Άνεργοι, ΑμΕΑ και εργαζόμενοι-υπάλληλοι των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων.
Για τις συγκεκριμένες κατηγορίες μετακινουμένων δεν έχει ξεκινήσει καν η έκδοση νέων καρτών, καθώς αναζητούνται ακόμα οι τεχνικές λύσεις και οι διαδικασίες ταυτοποίησης που θα ακολουθηθούν, ενώ μέχρι τότε θα μπορούν να μπαίνουν δωρέαν στα μέσα μεταφοράς με την επίδειξη του αντίστοιχου εγγράφου.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου