Νέο εισπρακτικό σύστημα κορώνα χάνεις γράμματα κερδίζω

 

Τις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση με το σχέδιο νόμου για τις υποχρεώσεις που πρέπει να ακολουθούν οι servicers (εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων δανείων), ως προς την ενημέρωση, εξυπηρέτηση και σεβασμό των δικαιωμάτων των καταναλωτών, σύμφωνα με τις σχετικές ρυθμίσεις της Οδηγίας 2021/2167, παρουσίασε  η Γενική Γραμματέας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους Θεώνη Αλαμπάση κατά την διάρκεια του Διοικητικού Συμβούλιου του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας. Η κα Αλαμπάση επισήμανε, ότι πλέον επιβάλλεται η υποχρέωση στους servicers να παρέχουν μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας, προσωποποιημένη και αναλυτική ενημέρωση προς τους οφειλέτες, για το ύψος της οφειλής, το ιστορικό των πληρωμών, τις δόσεις, το επιτόκιο της ρύθμισης κ.λπ. Ο οφειλέτης θα μπορεί να βλέπει τα στοιχεία αυτά, εισερχόμενος με χρήση του κωδικού του σε ειδική εφαρμογή στις ιστοσελίδες των servicers (κατ’ αναλογία με το webbanking των τραπεζών).Το σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης, θα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία το αργότερο έως τις 31 Μαρτίου 2024. Έως τότε οι servicers υποχρεούνται να παρέχουν εγγράφως τις πληροφορίες αυτές (ύψος οφειλής, δόσεις, επιτόκιο κ.λπ.) σε κάθε δανειολήπτη μετά από αίτησή του σε προθεσμία 30 ημερών. Ακόμη, προωθούνται αλλαγές στον εξωδικαστικό, δίνοντας μεγαλύτερη προστασία για τους ευάλωτους οφειλέτες, βελτιώνοντας τη ρύθμιση δανείων με εμπράγματη εξασφάλιση, σύμφωνα με την γ.γ. Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου