Νέο ανελκυστήρα για τα ΑμεΑ και βελτιωμένο φωτισμό θα αποκτήσει σύντομα η Ακρόπολη, μετά τις ομόφωνες γνωμοδοτήσεις των μελών του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ).
Πρόκειται για γνωμοδοτήσεις που αφορούν, αφενός στις γενικές αρχές για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του φωτισμού ανάδειξης των μνημείων της Ακρόπολης και αφετέρου στις προδιαγραφές για την εγκατάσταση του νέου ανελκυστήρα στην Ακρόπολη.
Τα μέλη του ΚΑΣ είπαν ομόφωνα «ναι» στην αλλαγή του υφιστάμενου «γερασμένου» αναβατορίου – που έχει πολλά προβλήματα λειτουργίας, κυρίως το τελευταίο διάστημα, γεγονός που προκάλεσε και την παρέμβαση της υπουργού Πολιτισμού – καθώς και στη βελτίωση του φωτισμού του Βράχου και των μνημείων της Ακρόπολης ώστε να επανέλθει στο επίπεδο της μελέτης του Πιέρ Μπιντό, ο οποίος το 2004 είχε αναλάβει τον φωτισμό του αρχαιολογικού χώρου.
Οι γενικές αρχές για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του φωτισμού των μνημείων και του βράχου της Ακρόπολης, που κατατέθηκαν σήμερα στο συμβούλιο, πήραν μορφή μετά από αλλεπάλληλες συναντήσεις και με τις συναρμόδιες διευθύνσεις και υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ, όπως ειπώθηκε στη συνεδρίαση.
Σύμφωνα με τις γενικές αρχές της έκθεσης, η οποία έγινε δεκτή ομόφωνα από το ΚΑΣ με κάποιες μικρές επισημάνσεις, θα πρέπει να αντικατασταθούν οι παλιοί λαμπτήρες, καθώς και οι προβολείς, με σύγχρονους τεχνολογίας LED, ώστε και η απόδοσή και η διάρκεια ζωής τους να είναι μεγαλύτερη και η συντήρησή τους πιο εύκολη, αλλά και να εξοικονομείται ενέργεια.
Τέλος, ως προς το θέμα του νέου ανελκυστήρα, συζητήθηκαν, τόσο τα βασικά προβλήματα που παρουσιάζει η υφιστάμενη εγκατάσταση, η οποία είχε εξαρχής προσωρινό χαρακτήρα (ανεπαρκείς διαστάσεις για τη μεταφορά φορείου, εργοταξιακός χαρακτήρας, κραδασμοί και θόρυβος κατά τη λειτουργία, μεγάλος χρόνος ανόδου, συχνές βλάβες κ.ά.), όσο και η νέα λύση:
Ένα σύγχρονο αναβατόριο, πιο λειτουργικό, με δυο εισόδους, ώστε αυτοί που ανεβαίνουν να μην παρεμποδίζονται από αυτούς που κατεβαίνουν, μια διαδρομή που θα πηγαίνει κατευθείαν στην Ακρόπολη (σήμερα υπάρχουν δύο συστήματα μεταφοράς, το αναβατόριο και η μεταφορική πλατφόρμα κλίμακας), σύστημα εξαερισμού, αυτόματος φωτισμός, κρύσταλλα μόνο σε πλευρές θέασης κλπ.. Ο σταθμός βάσης του νέου ανελκυστήρα θα βρίσκεται στην περιοχή του Περιπάτου, δίπλα σχεδόν από τη θέση από όπου ξεκινά σήμερα η μεταφορική πλατφόρμα κλίμακας του υφιστάμενου αναβατορίου.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Πρόκειται για γνωμοδοτήσεις που αφορούν, αφενός στις γενικές αρχές για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του φωτισμού ανάδειξης των μνημείων της Ακρόπολης και αφετέρου στις προδιαγραφές για την εγκατάσταση του νέου ανελκυστήρα στην Ακρόπολη.
Τα μέλη του ΚΑΣ είπαν ομόφωνα «ναι» στην αλλαγή του υφιστάμενου «γερασμένου» αναβατορίου – που έχει πολλά προβλήματα λειτουργίας, κυρίως το τελευταίο διάστημα, γεγονός που προκάλεσε και την παρέμβαση της υπουργού Πολιτισμού – καθώς και στη βελτίωση του φωτισμού του Βράχου και των μνημείων της Ακρόπολης ώστε να επανέλθει στο επίπεδο της μελέτης του Πιέρ Μπιντό, ο οποίος το 2004 είχε αναλάβει τον φωτισμό του αρχαιολογικού χώρου.
Οι γενικές αρχές για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του φωτισμού των μνημείων και του βράχου της Ακρόπολης, που κατατέθηκαν σήμερα στο συμβούλιο, πήραν μορφή μετά από αλλεπάλληλες συναντήσεις και με τις συναρμόδιες διευθύνσεις και υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ, όπως ειπώθηκε στη συνεδρίαση.
Σύμφωνα με τις γενικές αρχές της έκθεσης, η οποία έγινε δεκτή ομόφωνα από το ΚΑΣ με κάποιες μικρές επισημάνσεις, θα πρέπει να αντικατασταθούν οι παλιοί λαμπτήρες, καθώς και οι προβολείς, με σύγχρονους τεχνολογίας LED, ώστε και η απόδοσή και η διάρκεια ζωής τους να είναι μεγαλύτερη και η συντήρησή τους πιο εύκολη, αλλά και να εξοικονομείται ενέργεια.
Τέλος, ως προς το θέμα του νέου ανελκυστήρα, συζητήθηκαν, τόσο τα βασικά προβλήματα που παρουσιάζει η υφιστάμενη εγκατάσταση, η οποία είχε εξαρχής προσωρινό χαρακτήρα (ανεπαρκείς διαστάσεις για τη μεταφορά φορείου, εργοταξιακός χαρακτήρας, κραδασμοί και θόρυβος κατά τη λειτουργία, μεγάλος χρόνος ανόδου, συχνές βλάβες κ.ά.), όσο και η νέα λύση:
Ένα σύγχρονο αναβατόριο, πιο λειτουργικό, με δυο εισόδους, ώστε αυτοί που ανεβαίνουν να μην παρεμποδίζονται από αυτούς που κατεβαίνουν, μια διαδρομή που θα πηγαίνει κατευθείαν στην Ακρόπολη (σήμερα υπάρχουν δύο συστήματα μεταφοράς, το αναβατόριο και η μεταφορική πλατφόρμα κλίμακας), σύστημα εξαερισμού, αυτόματος φωτισμός, κρύσταλλα μόνο σε πλευρές θέασης κλπ.. Ο σταθμός βάσης του νέου ανελκυστήρα θα βρίσκεται στην περιοχή του Περιπάτου, δίπλα σχεδόν από τη θέση από όπου ξεκινά σήμερα η μεταφορική πλατφόρμα κλίμακας του υφιστάμενου αναβατορίου.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου